HATAY’IN BİNLERCE YILLIK BELLEĞİ: 30’DAN FAZLA ESER ANKARA’NIN KALBINDE SERGİLENİYOR

​6 Şubat Depremlerinin Vurduğu Hatay’ın Kültürel Mirası, I.Mecliste (Kurtuluş Savaşı Müzesi) Açılacak Özel Bir Sergiyle Ulusal Gündeme Taşınıyor. Sergi, Yıkımın Ötesinde, Toplumsal Belleğin Korunmasına Odaklanıyor.

​6 Şubat 2023 depremlerinin yıkıcı etkisiyle ağır hasar gören Hatay’ın çok katmanlı, binlerce yıllık kültürel mirası, “DEPREM VE MİRAS: Belleğin Görünmeyen Yüzü” sergisiyle yeniden hayat buluyor. Arkeoloji ve Tarih Araştırmaları Derneği (ATAD) tarafından düzenlenen sergi, Başkent’in en anlamlı mekânlarından biri olan Kurtuluş Savaşı Müzesi (I. Türkiye Büyük Millet Meclisi)’nde Ankaralılarla buluşacak.

​30’dan Fazla Eserin 60’tan Fazla Görseli, ​Sergi, Antakya, Belen ve İskenderun başta olmak üzere Hatay genelindeki 30’dan fazla tescilli eserin deprem öncesi ve sonrası durumlarını gösteren 60’tan fazla görseli içeriyor.

Kentimizin başarılı tarihçisi ayni zamanda ATAD’ın yönetim kurulu başkanı Fahreddin Osmanca’nın titizlikle yürüttüğü kapsamlı belgeleme çalışmaları sonucunda şahsi arşiviyle birleşip ortaya çıkan bu koleksiyon, kültürel mirasın korunması için somut bir hafıza kaydı oluşturuyor.

​Temel Odak: İnsan ve Miras Birlikteliği
​Projenin küratörlüğünü üstlenen Arkeolog ve Kent Tarihçisi Fahreddin OSMANCA, serginin amacının sadece fiziksel hasarı göstermek olmadığını belirtiyor. Ayrıca sergiyi ziyaret edenlere; Yahya Coşkun, Murat Akar, Fahreddin OSMANCA, Ayşegül KESME,Halit Tunç, Pınar Kumaşoğlu,Kenan ÇABUK,Kadir KOÇYİĞİT Doğunkan YAYCİ, ONUR Sarı
İbrahim YUSUF IRMAK, Ahmet YASİN BALCIOĞLU, Ahmet Can GÜNDOĞDU , Yakup ÖZEV, gibi alanlarinda uzman kişilerin yazıları ve Fotoğraflarıyla; Fahreddin OSMANCA, Ahmet Yasin BALCIOĞLU, Uğur TÜMER, Mehmet ASLAN, Murat AKAR, Kerim SAKLAR
Ali Kemal ZERENLİ, Halit Tunç, Yakup ÖZEV gibi isimlerin eserlerinin yer aldığı bir katalog ile sergi taçlandırıldığı duyuruldu.

Sergi, insan ve kültürel mirasın ayrılmaz birlikteliğine ve kentin kolektif belleğinde yer alan kültürel miras algısına odaklanıyor. Yıkımın karşısına, Hatay halkının köklü medeniyetini ve bu mirasın yeniden ayağa kaldırılmasına (ihya) yönelik sarsılmaz direncini koyarak, toplumsal dayanışma mesajı veriyor.